Arbetar du idag i en organisation med många fordon och har ansvaret för dessa?
Oavsett om du arbetar heltid eller deltid ser vi att många ofta fastnar i moment som kräver manuell handpåläggning och det dagliga rutinarbetet tar upp all tid, medan det proaktiva arbetet sällan blir av.
Här följer några tips för att minska arbetet med rutinuppgifter, och frigöra tid till viktigare saker:
Gå igenom hur din vardag ser ut och fråga dina samarbetspartners hur ni kan effektivisera samarbetet.
Med effektivare rutiner och bättre systemlösningar kan fordonsansvarigs arbetstid med återkommande moment ofta halveras, vilket frigör mycket tid för mer proaktivt arbete med fordonsparken. Då kan du t.ex. arbeta med att identifiera och förstå hur era fordon nyttjas samt vilka behov som finns och vad era fordon kostar. Detta kan i sin tur innebära betydande besparingar och effektiviseringar för hela bolaget.
När för mycket tid läggs på rutinuppgifter hinner man inte arbeta proaktiv med fordonsparken, och riskerar att betala onödigt mycket för sin bilflotta. Om man istället kan automatisera och delegera de manuella arbetsuppgifterna frigörs mer tid till proaktivt arbete, vilket kan leda till betydande kostnadsbesparingar.
Vi har en gedigen kunskap om vilka lösningar som finns på marknaden idag och hur Fleet360 kan kombinera dessa.
TA KONTAKT